Safe return to work

A specialized solution for the continuity of your business

We present a solution for managing business continuity and risks to the company's human capital against Covid-19

Pandemic
COVID-19

​é a ponta do iceberg

RISK OF CONTAMINATION OF EMPLOYEES BY COVID-19 generated by the lack of updated information on the health status and comorbidities of the company's population (employees and on-site service providers).

INSUFFICIENT ORIENTATION TO EMPLOYEES generated by deficiencies in communication and in actions between the company, occupational medicine and employees.

WASTE OF RESOURCES generated by uncoordinated actions.

RISK OF NEW LABOR ACTIONS generated by the fact that COVID-19 is recognized as an occupational health issue.

RETURN DELAY generated by impacts on suppliers and business partners.

LOSS OF CUSTOMERS generated by impacts on operational, productive and service capacity.

DEPLETION OF PUBLIC AND PRIVATE HEALTH SYSTEM RESOURCES generated by peaks in meeting demand.

FINANCIAL IMPACT generated by the rupture in the continuity of business functions with loss of revenue and increased costs.

IMAGE DAMAGE caused by insufficient governance of the crisis.

 
Each employee (employee or third party) has their health status assessed periodically
We are a family owned and operated business.

With a direct approach and within reach of all (through a website, mobile application or 0800 number) it is possible to determine with a greater degree of confidence whether the condition of each individual is safe for work, if there has been a change in this condition in relation to the previous period and even if the employee needs immediate assistance. With that answer a recurring and important question: Which employees are able to go to work today without jeopardizing their colleagues or themselves?

 
 

Repostas da nossa solução aos desafios

Como os nossos colaboradores poderão retornar ao trabalho de forma segura?


O primeiro passo é fazer uma avaliação do perfil populacional utilizando um processo automatizado, permitindo que a empresa classifique os colaboradores (funcionários e terceiros) em grupos de risco para aprimorar a governança da crise, direcionar as ações e alocar os recursos da forma mais eficaz possível.




Como identificar as demandas de colaboradores e fornecer o auxílio necessário? ex.: acesso às instruções de prevenção, consulta médica, distribuição de recursos, logística.


A solução proposta identifica as necessidades de cada colaborador, promove o fácil acesso às orientações e racionaliza o atendimento das demandas por recursos de prevenção e serviços.

O resultado é uma governança mais eficiente na alocação dos recursos necessários para a população que necessita o auxílio.




Qual é o risco de ruptura da continuidade das funções de negócio em cada unidade e departamento da empresa?


A solução proposta efetua a correlação das informações atualizadas da condição de saúde e local de trabalho de cada colaborador.

Dessa forma podemos avaliar o risco de cada unidade de negócio e departamento da empresa diante da eventual contaminação de colaboradores pelo Covid-19.

Um modelo matemático de previsibilidade auxilia o processo de tomada de decisões da empresa, conhecer previamente as campanhas necessárias e corrigir a rota com o objetivo de mitigar os riscos de ruptura da continuidade das funções de negócio.




Qual é o nível de eficiência das campanhas conduzidas pela empresa?


A eficiência das campanhas direcionadas aos grupos de risco são devidamente monitoradas em nossa solução.

Isso permite que a empresa fortaleça o processo de governança e aprimore as suas ações de prevenção e reação ao Covid-19.




Qual é a facilidade de acesso a orientação médica de especialistas disponível para atender as demandas dos colaboradores?


A solução proposta pode oferecer alternativas de atendimento médico através da telemedicina, proporcionando maior agilidade nas respostas às demandas de colaboradores.





Entre em contato e aumente a eficiência do seu programa de retorno ao trabalho

Safe return to work
It is a solution developed by the consulting company Citrine Consulting and the medical company EW2Health.